Sunday 12 February 2012

#Fact 1

Assalamualaikum. tehee. *tunjuk-gigi-yang-tersusun-rapi

Hari ni nak cerita sikit pasal fakta yang memang orang buat dalam kehidupan, I mean tabiat manusia yang memang tak lepas samaada sedar, ataupun tak sedar. boleh jadi juga buat-buat tak sedar.muahehe

ok, memang orang sedar fakta ni. ada juga yang separuh sedar. ada jugak yang nda sedar-sedar. fakta tu dinamakan *show off*. penah dengar? lembab nya engko. tinggi diri, menunjuk-nunjuk. even kita rasa kita tak show off tapi kadang-kadang bila ada orang pemikiran yang jaaaaauuuuhhhhh kan, *mak aih panjangnya ayat* #macam aku la.tengah angkat-angkat kening sekarang# ekekeke, memang akan berfikir pasal benda ni.

*ishh, show off tul la orang nih. setakat kena hantar balik oleh boyfriend kau pakai mini cooper atau BMW baik takyah nak post kat fb* cth : bestnyer kena hantar sayang/honey/baby/dear/hubby/chubyy pakai mini cooper dia.cantik siott kereta boyfriend aku tu. KAU ADA??*

*mak aih, show off laa.kena cakap macam artist terus-direct-straight buat DP kat fb kau.combine lak pict tuh.*
mau pi toilet berak jap.-.-'

itu dikatakan show off yang over gila. haha. contoh lain, bila kita ada something yang baru, mesti gatai-gatai tangan ni tekan button *upload pic* kat fb tuh. haa, secara-separuh-sedar, memang kita show off. haku sedar diri la, penah gak aku macam tuh. tapi show buku belajar pun kira show off ke derr? TAPI, show off macam tu boleh dikatakan show off yang-tak-over. ada ek macam tu? kecuali ada la kadang-kadang caption dia macam ni,

"Ehh, benci aku dengan GALAXY TAB/IPAD 2 aku ni. harga dia rm2+++ bla bla bla. mau minta kurang agak nipis gak muka aku ni. tapi its ok laa. takper. yang penting aku suda beli guna duit bapak haku"

ATAU

"ishhh. Iphone 5 yang baru aku beli, tak best pun. aku beli rm2+++.

ATAUPUN

"fulamakkk, aku test bawa BMW tadi.nda best pun. ok lagi aku bawa MERCEDES BENZ yang aku bawa baru-baru ni"

then, i was like OMG seriously? so what ko bawak BMW ka, HONDA CRV ka, kereta kambing, lembu, kerbau, semua kau bawa ada aku kisah? Ok, mungkin aku sorg je kot yang tak kisah an.

Untuk bab Iphone dengan galaxy tab or gadget yang orang tu beli, ehh silap. bapak dia beli tu, tu duit bapak engko la. yang ko pegi publish guna duit bapa kau buat apa? nak bangga buat apa? lain la cerita kalau kau beli guna duit kau sendiri kan. bila tengok, masih pakai baju sekolah, masih budak mentah. and 1 lagi, nak mention pasal harga ipad tu, takyah la. macam la orang tak tau. makcik yang jual sayur kat pasar lama pun tau. -.-'

ok emo sangat nih.

so, aku rasa la kan, tak perlu lah show off untuk benda-benda macam tu. boleh memang la boleh cuma tak perlu show off sangat. kalau ko nak upload pic ko kat london ka, austria ka, its ok as long as u tak la terlalu show off-nak-mampuih. tapi tulah, fakta begitu orang bukannya dapat elak. takkan kiter lak nak sibuk-sibuk  cakap "ehh, perlukah ko buat caption macam tuh? buat malu derr" then dia reply "ko pahal? suka hati aku la nak letak apa. lappy aku, keyboard lappy aku, tangan aku. sibuk tu pahal derr?" then aku? tak dapat reply sebab over-speechless. hahaha. *hambekk mu.

itu laa yang dinamakan fakta.setiap orang memang ada perasaan nak show off. aku ngaku ada. tehee. cuma membezakan, cara yang over dan tidak over. so, i'll update my blog later. ada kesinambungan fakta-fakta yang aku jumpa. bahaha. post ni pun dah panjang. ntah papa ntah. isi pun nda fix, tak best pun. sebab tu follower pun belum ada lagi. ahahaa.

ok, gtg. esok kerja. lame ow. -.-'
peace-tunjuk-gigi

No comments:

Post a Comment