Thursday 16 February 2012

Maulidur Rasul

Assalamualaikum. tehee.

kita bersua kembali. aiseyyman. ni nak cerita sikit pasal Majlis Sambutan Maulidur Rasul Peringkat UMS Tahun 1443H/2012M. mak aihh.detail gtuu. nak share sikit pasal faedah @ ilmu yang aku dapat sepanjang majlis berlangsung. :)

ktorang masuk jam 8 am macam tu. act masuk kol 7.00 - 7.30 tapi biasa la. janji melayu memang begitu. haha. belum masuk lagi, dah boleh rasa aircond tu sampai kat luar. mak aih aku rasa aku tengah tidur sambil berjalan. muahaha. bila dah masuk event belum start lagi. sebab kaum Adam tengah berarak. nda tau la kenapa kaum Hawa ni tidak berarak. pembaharuan la katakan. so tunggu kat dalam dewan ja la.

bila ja acara start, mata ni pun manja sangat. aduihh. ucapan alu-aluan memang ubat tidur yang sangat hebat dan kuat untuk aku. hoho. tapi sampai ja ceramah perdana daripada Ustazah *aku pun x tau nama dia* hehe. sorry. tak ingat nama dia. yang penting dia sangat aktif kat Penang dan berdakwah di sana. best kan? sampai ja dia bagi ceramah memang best tauuu. ketawa-pecah-perut. memang best.

ada salah satu ayat dia yang aku suka *kalau nak suruh anak-anak kita sembahyang, jangan 'suruh'. kita 'ajak' dorg sembahyang bersama-sama. InsyaAllah, mereka akan ikut'. adasatu perasaan yang timbul dia ceramah hal-hal macam ni. ceramah dia lebih kepada pasangan yang sudah berkahwin. tapi untuk orang-orang yang belum berkahwin ada juga. :)

'keseksian lelaki bukan terletak pada muscle nya, ataupun rambutnya, ataupun badannya tapi keseksian lelaki terletak pada suaranya dan kata-katanya'. word ni pun aku ambil. mungkin susah aku nak explain benda ni kat blog, tapi aku nak bagitau pasal benda ni, memang best sangat. memang aku ngaku, seksi lelaki memang daripada suaranya. lembut. kan? hehe. every guy memang macam tu. sebab tu lah dorg terkenal dengan ayat-ayat manis. pendek kata, seksi. hahaha.

jadi semua perempuan yang ada di luar sana, jangan terlalu terpedaya dengan kata-kata lelaki. ok, memang tak salah kalau percaya cuma berpada-pada. jangan sampai terjerumus pula kan. kita tau dorg memang akan jaga kita, sayang kita, tidak akan tinggalkan kita. kita boleh percaya dengan tu tapi jangan terlalu. sebab percaya kepada Allah swt 100% adalah lebih baik. insyaAllah, kalau itu memang jodoh kita, memang akan kekal.

apa kau merepek ni?

bukan merepek tapi perkara yang betul. kalau dulu, memang aku nda percaya dengan benda-benda ni. 'kalau ada jodoh, ada la tu'. ''kalau ada jodoh, kita akan dipertemukan juga'. tapi sebab aku percaya dengan Allah swt, InsyaAllah akan dipertemukan juga 1 hari kelak. manatau jodoh aku dengan Aaron Aziz kan. MANATAUU. lalalalala~

so itu ja la nak share. part belakang tu nampaknya dah out-of-topic kan. tehee. nvmind i find someone like you. ehh ehh. salah. nevermind la ek. agak boring? please click [X] yerr.  i just nak share dengan blog ni act. aku tak suka sebenarnya nak publish post aku dengan orang lain sebab bagi aku, blog ni umpama diari hidup aku yang private. aku kan nda suka menulis. hahaha. sebab tulah i prefer untuk menulis-type dalam blog. hehe. kalau org jumpa blog aku, jumpa la. aku takkan publish link blog aku everytime aku update. sebab? dah aku tak suka. aku blog apa yang aku nak share, bukan semata-mata nak dapatkan popularito.

its awesome bila kita dapat share kat dalam blog ni. tapi lain orang lain cara. manatau orang yang suka publish link blog just nak share kan dengan orang lain. tapi bagi aku, kalau boleh blog ni hanya untuk tatapan aku. aku dah post link blog aku kat group blogger pmu tu. hahaha. act tanak sebenarnya. justt nak bagtau link blog aku dah bertukar. nanti kalau buka link lama, x dapat pula kan.

ok, gtg. i feel like i want to eat you. so better go. muahahaha *evil laugh


No comments:

Post a Comment